Importancia de la empatía en la formación de los profesionales en el campo de la Odontología
Abstract
En el artículo se resalta la importancia de la empatía en la formación de los futuros profesionales en el campo de la Odontología. En su desarrollo se evidencia que el ejercicio de la Odontología exige que los profesionales involucrados cuenten con las competencias necesarias que aseguren, hasta donde sea posible, una atención de calidad, donde la empatía se encuentra entre competencias básicas en el aprendizaje. La formación de esta habilidad constituye un reto para los profesores y autoridades universitarias, por lo que es necesario la formación de estudiantes en este campo desde las fases más tempranas de la misma, incorporando estos conceptos a los nuevos currículos.
Palabras clave:
Empatía, estudiantes, relación médico-paciente, educación médica, habilidad.
ABSTRACT
The article highlights the importance of empathy in the training of future professionals in the field of Dentistry. In its development, it is evident that the practice of dentistry requires that the professionals involved count on the necessary abilities to ensure, to the extent possible, quality care, where empathy is found between basic competences in learning. The training of this abilities is a challenge for teachers and university authorities, so it is necessary to train students in this field from the earliest stages, incorporating these concepts to new curricula.
Keywords:
Empathy, students, doctor-patient relationship, medical education, ability.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





