La investigación científica y el posgrado, una herramienta indispensable en la universidad del siglo XXI
Abstract
Las universidades constituyen de inestimable valor del subsistema científico-tecnológico de cada país, y por eso les corresponde estimular el espíritu creativo así como la formación científica de los profesionales que forma. El presente trabajo tiene como objetivo describir algunos posicionamientos teóricos sobre la investigación científica y el posgrado como una herramienta indispensable en la universidad del siglo XXI. Es menester destacar que la investigación científica y el posgrado en la universidad deben distribuirse de manera más uniforme y mejorar las posibilidades de desarrollo económico y social. El papel de la ciencia y la educación de posgrado en este proceso se toman como punto de partida y se supone que el conocimiento y las habilidades serán al menos tan importantes para el futuro del mundo en desarrollo durante este siglo XXI.
Palabras clave:
Ciencia, posgrado, formación, universidad.
ABSTRACT
Universities are of inestimable value in scientific and technological subsystem of each country and therefore they should stimulate the creative spirit and scientific training of professionals’ formation. This paper aims to describe some theoretical positions on scientific research and postgraduate as an indispensable tool in the University of XXI century. It is necessary to emphasize that scientific research and postgraduate programs at the university should be distributed more evenly to improve the potential for economic and social development. The role of science and postgraduate education in this process are taken as a starting point and assumes that knowledge and skills are at least as important for the future of the developing world during this century.Keywords:
Science, postgraduate, training, university.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





