Módulo de atención visual para desarrollar el potencial cognitivo del aprendizaje en universitarios
Abstract
El artículo se orientó a la ejecución de módulos de atención visual para mejorar el potencial cognitivo del aprendizaje de los estudiantes del III ciclo de la Escuela de Educación de la Universidad Privada Antenor Orrego (UPAO) de Trujillo y los estudiantes del VII ciclo de la escuela de psicología de la Universidad Particular Inca Garcilaso de la Vega (UIGV) de Lima en el 2010. La muestra fue de 34 estudiantes (20 de educación inicial y primaria de la UPAO y 14 de psicología de la UIGV). Para recoger la información se usaron las técnicas del fichaje para el marco teórico y el test de Aptitudes Diferenciales DAT para medir el potencial cognitivo. En los resultados, los puntajes del Post test fueron significativamente superiores a los del Pre test con -5,09 (Sig. = 99%). Esto representó una mejora notable en el potencial cognitivo de los estudiantes.
Palabras clave:
Conocimiento, actitudes, prácticas, variables sociodemográficas.
ABSTRACT
The article was oriented to the execution of visual attention modules to improve the cognitive potential of learning of the students of the III cycle of the School of Education of the Antenor Orrego Private University (UPAO) of Trujillo and the students of the VII cycle of the school of psychology from the Private Inca Garcilaso de la Vega University (UIGV) of Lima in 2010. The sample was 34 students (20 of initial and primary education of the UPAO and 14 of psychology of the UIGV). To collect the information, the techniques of the registration for the theoretical framework and the DAT Differential Aptitudes test were used to measure cognitive potential. In the results, the Post test scores were significantly higher than those of the Pre test with -5.09 (Sig. = 99%). This represented a remarkable improvement in the cognitive potential of the students.Keywords:
Knowledge, attitudes, practices, sociodemographic variables.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





