Organization of online learning in the information and educational environment of universities

Resumen

The paper explores the key directions for improvement of the system of education and training in universities of the socio-cultural sphere in the context of digitalization and the use of online learning. Particular attention is paid to information technologies that expand opportunities for building individual educational trajectories based on the creation of models of general professional disciplines and variability in the set of individual characteristics of students. The study emphasizes the importance of developing students’ skills in online learning technologies and analyzes the issues of the influence of online learning on students’ learning outcomes, their perception of online teaching, the effectiveness of the method of teaching online courses, and the time devoted by teachers to prepare for online classes.

Keywords:

Online learning, digitalization, humanities and special disciplines, students, sociocultural universities.

 

ABSTRACT

El documento explora las direcciones clave para la mejora del sistema de educación y formación en las universidades del ámbito sociocultural en el contexto de la digitalización y el uso del aprendizaje en línea. Se presta especial atención a las tecnologías de la información que amplían las oportunidades para la construcción de trayectorias educativas individuales a partir de la creación de modelos de disciplinas profesionales generales y la variabilidad en el conjunto de características individuales de los estudiantes. El estudio enfatiza la importancia de desarrollar las habilidades de los estudiantes en tecnologías de aprendizaje en línea y analiza los problemas de la influencia del aprendizaje en línea en los resultados de aprendizaje de los estudiantes, su percepción de la enseñanza en línea, la efectividad del método de enseñanza de cursos en línea y el tiempo dedicado por los profesores para prepararse para las clases en línea.

Palabras clave:

Aprendizaje en línea, digitalización, humanidades y disciplinas especiales, estudiantes, universidades socioculturales.

Publicado
2022-07-21
Cómo citar
Kurgansky, S., Turavets, N., Skripkina, A., Kistenev, V., & Novoseletskaya, D. (2022). Organization of online learning in the information and educational environment of universities. Revista Conrado, 18(87), 398-401. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/2542