Methodological issues of the use of google classroom to prepare students for the Unified State Exam in Physics in the distance form

Resumen

In the context of the coronavirus pandemic, educational institutions around the world are faced with the need to quickly adapt to the distance learning format. The study aims to identify the methodological problems of using the Google Classroom platform in preparing students of Russian general education schools for the Unified State Exam in Physics in the distance format and to develop methodological recommendations for working with the platform. The article presents recommendations for the content of a course on the Google Classroom platform and analyzes the results of testing the course. Based on the results of testing at the end of the training by the developed program, the method is concluded to be effective in preparing high school students for the Unified State Exam in Physics.

Keywords:

Teaching methods, information and communication technologies, Unified State Exam (USE), Universal learning activities (ULA), educational technology.

 

RESUMEN

En el contexto de la pandemia del coronavirus, las instituciones educativas de todo el mundo se enfrentan a la necesidad de adaptarse rápidamente al formato de educación a distancia. El estudio tiene como objetivo identificar los problemas metodológicos del uso de la plataforma Google Classroom en la preparación de estudiantes de escuelas de educación general rusas para el Examen Estatal Unificado de Física en formato a distancia y desarrollar recomendaciones metodológicas para trabajar con la plataforma. El artículo presenta recomendaciones para el contenido de un curso en la plataforma Google Classroom y analiza los resultados de la prueba del curso. Con base en los resultados de las pruebas al final de la capacitación del programa desarrollado, se concluye que el método es efectivo para preparar a los estudiantes de secundaria para el Examen Estatal Unificado de Física.

Palabras clave:

Métodos de enseñanza, tecnologías de la información y la comunicación, Examen de Estado Unificado (USE), Actividades de aprendizaje universal (ULA), tecnología educativa.

Publicado
2022-10-05
Cómo citar
Abushkin, H., Kharitonova, A., Mumryayeva, S., & Savina, A. (2022). Methodological issues of the use of google classroom to prepare students for the Unified State Exam in Physics in the distance form. Revista Conrado, 18(88), 214-221. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/2582