Implementation of the flipped classroom model in forming students’ professional competence.

Resumen

ABSTRACT

The purpose of the study is to substantiate the need to utilize the flipped classroom model in teaching in order to intensify the professional training of students. The key research methods include analysis of normative documents and pedagogical, psychological, and methodological literature on the studied problem, generalization of advanced pedagogical experience and experience of the authors in the field; empirical methods, such as scientific observation, questionnaires, testing, and interpretive methods (qualitative analysis of results, mathematical processing of data). The authors review the results of a study on the implementation of the flipped classroom model in the formation of students’ professional competence in the study of the Methods of Teaching and Upbringing in the English Language.

Keywords:

Flipped classroom model, individualization of learning, professional competence, English language teaching methodology.

 

RESUMEN

El propósito del estudio es fundamentar la necesidad de utilizar el modelo de aula invertida en la enseñanza para intensificar la formación profesional de los estudiantes. Los métodos clave de investigación incluyen análisis de documentos normativos y literatura pedagógica, psicológica y metodológica sobre el problema estudiado, generalización de experiencia pedagógica avanzada y experiencia de los autores en el campo; métodos empíricos, como la observación científica, cuestionarios, pruebas y métodos interpretativos (análisis cualitativo de resultados, procesamiento matemático de datos). Los autores revisan los resultados de un estudio sobre la implementación del modelo de aula invertida en la formación de la competencia profesional de los estudiantes en el estudio de los Métodos de Enseñanza y Formación en el Idioma Inglés.

Palabras clave:

Modelo de aula invertida, individualización del aprendizaje, competencia profesional, metodología de enseñanza del idioma inglés.
Publicado
2022-09-01
Cómo citar
Bolina, M., Naumenko, L., Chelpanova, E., Shmidt, E., & Bolshakova, K. (2022). Implementation of the flipped classroom model in forming students’ professional competence. Revista Conrado, 18(88), 280-284. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/2603