Dynamics in academic performance during the transition to distance learning.

Resumen

ABSTRACT

To comprehensively assess the effectiveness of education, it is necessary to consider the dynamics of expulsions. During the forced transition to online learning, it is important to monitor the main reasons for dropout and the quantitative indicators of such expulsions since it allows the university administration to comprehend the situation and promptly take corrective measures. The article provides a comparative analysis of expulsions of full-time students pursuing degrees in "Computer Science and Computer Engineering" and "Information Security" at the Moscow Polytechnic University in the period from 2018 to 2021. The analysis of expulsions has demonstrated that the dropout rate of students was approximately the same before the introduction of quarantine measures, during the transition to distance learning and studying in a mixed format. During the quarantine and after it, the number of students expelled at their own request also increased.

Keywords:

Dynamics in academic performance, online education, remote learning, information security.

 

RESUMEN

Para evaluar integralmente la eficacia de la educación, es necesario considerar la dinámica de las expulsiones. Durante la transición forzada a la educación en línea, es importante monitorear las principales causas de deserción y los indicadores cuantitativos de dichas expulsiones, ya que permite a la administración universitaria comprender la situación y tomar medidas correctivas oportunamente. El artículo proporciona un análisis comparativo de las expulsiones de estudiantes de tiempo completo de las carreras de "Ciencias de la Computación e Ingeniería Informática" y "Seguridad de la Información" en la Universidad Politécnica de Moscú en el período de 2018 a 2021. El análisis de las expulsiones ha demostrado que la deserción la tasa de estudiantes era aproximadamente la misma antes de la introducción de las medidas de cuarentena, durante la transición al aprendizaje a distancia y al estudio en un formato mixto. Durante la cuarentena y después de ella, también aumentó el número de estudiantes expulsados a petición propia.

Palabras clave:

Dinámicas en el rendimiento académico, educación en línea, aprendizaje remoto, seguridad de la información.
Publicado
2022-09-01
Cómo citar
Artamonova, I., Gorina, Y., & Artamonov2S. (2022). Dynamics in academic performance during the transition to distance learning. Revista Conrado, 18(88), 291-296. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/2605