Modern technology integration in Mathematic education

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Resumen

The aim of the research is to reveal the integration of technology into education within the framework of mathematics education in secondary education. The research is a case study by its nature. The participant of the research is the teacher selected by the critical situation sampling method. The participant of the research was selected by the critical situation sampling method. Data were collected with a semi-structured interview form and observation tools. The data obtained with thematic analysis method and Maxqda software were analyzed. According to the findings obtained from the research, two main themes and twelve sub-themes were formed. According to the findings, the process that focuses on technology integration in mathematics lessons is the process of using stimulating materials in Gagné's Teaching Situations Model. In this process, technology integration is implemented to validate and increase understanding. However, it has been concluded that there are difficulties in the use of applications such as Geogebra and Kahoot. Lack of technological equipment and planning is the main reason for this difficulty. It is recommended to include technology-based materials in order to integrate technology into every stage of education and to make lessons more efficient. When the questions about the process of technology integration into mathematics education are examined, it can be said that it is more important to focus on the mathematics teacher's decision to use technology in the process of integrating technology and at what stage it will use it.

Keywords:

Mathematics education, technology integration, Gagné’s instruction model

 RESUMEN

El objetivo de la investigación es revelar la integración de la tecnología en la educación en el marco de la educación matemática en la educación secundaria. La investigación es un estudio de caso por su naturaleza. El participante de la investigación es el profesor seleccionado por el método de muestreo de situaciones críticas. El participante de la investigación fue seleccionado por el método de muestreo de situaciones críticas. Los datos se recogieron con un formulario de entrevista semi-estructurado y herramientas de observación. Se analizaron los datos obtenidos con el método de análisis temático y el software Maxqda. Según los resultados de la investigación, se formaron dos temas principales y doce subtemas. Según los resultados, el proceso que se centra en la integración de la tecnología en las lecciones de matemáticas es el proceso de uso de materiales estimulantes en el modelo de situaciones de enseñanza de Gagné. En este proceso, la integración tecnológica se implementa para validar y aumentar la comprensión. Sin embargo, se ha llegado a la conclusión de que hay dificultades en el uso de aplicaciones como Geogebra y Kahoot. La falta de equipo tecnológico y de planificación es la razón principal de esta dificultad. Se recomienda incluir materiales basados en tecnología para integrar la tecnología en cada etapa de la educación y hacer que las lecciones sean más eficientes. Cuando se examinan las preguntas sobre el proceso de integración de la tecnología en la educación matemática, se puede decir que es más importante centrarse en la decisión del profesor de matemáticas de utilizar la tecnología en el proceso de integración de la tecnología y en qué etapa la utilizará.

Palabras clave:

Educación matemática, integración de tecnología, modelo de instrucción de Gagné

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Publicado

2023-06-12

Cómo citar

Hasanov, R. (2023). Modern technology integration in Mathematic education. Revista Conrado, 19(S1), 212–218. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/3121