Sunderstanding international students’ community service experiences in the United States and their impacts

  • Ed. D. Elaine Hozdik Florida Gulf Coast University.

Resumen

Community service, a high-impact educational practice is well-established in the United States (U.S.) higher education institutions (HEIs) and offers multiple positive benefits for students. Higher education is an opportunity for students from diverse cultures to learn together and interact with host communities, and to become globally conscious citizens. Extensive literature on community service in higher education lacks the perspective and experience of international students pursuing studies in U.S.HEIs. This
mixed methods study sought to understand international students’ community service experiences in the US and their impacts. What were their experiences? What did they learn? How were they impacted? What future community service engagement did they anticipate, especially on return to their home countries? Findings showed that international students had diverse, positive experiences with multiple impacts. Intrinsic and extrinsic factors influenced engagement in community service. Most international students intended to engage in future community service. Their suggestions and the researcher’s insight can guide international students and higher education practitioners in supporting international students’ engagement in community service in U.S. HEIs.

Keywords:
Students’ community service, international students, higher education.


RESUMEN
El servicio comunitario, es una práctica educativa de alto impacto bien establecida en las instituciones de educación superior de los Estados Unidos (EE. UU.) Y ofrece múltiples beneficios positivos para los estudiantes. La educación superior es una oportunidad para que los estudiantes de diversas culturas aprendan juntos e interactúen con las comunidades de acogida y se conviertan en ciudadanos globalmente conscientes. La extensa literatura sobre el servicio comunitario en la educación superior carece de la perspectiva y la experiencia de los estudiantes internacionales que estudian en las EE. UU. Este estudio de métodos mixtos buscó comprender las experiencias de los estudiantes internacionales en servicios comunitarios en los Estados Unidos y sus impactos. ¿Cuáles fueron sus experiencias? ¿Qué aprendieron? ¿Cómo fueron impactados? ¿Qué compromiso futuro de servicio comunitario esperaban, especialmente al regresar a sus países de origen? Los resultados mostraron que los estudiantes internacionales tenían experiencias diversas y positivas con múltiples impactos. Los factores intrínsecos y extrínsecos influyeron en la participación en el servicio comunitario. La mayoría de los estudiantes internacionales tenían la intención de participar en futuros servicios comunitarios. Sus sugerencias y la visión del investigador pueden guiar a los estudiantes internacionales ya los profesionales de la educación superior en el apoyo a la participación de los estudiantes internacionales en el servicio comunitario en las instituciones de educación superior de los Estados Unidos.

Palabras clave:
Servicios comunitarios de estudiantes, estudiantes internacionales, educación superior.

Publicado
2017-04-12
Cómo citar
Hozdik, E. D. E. (2017). Sunderstanding international students’ community service experiences in the United States and their impacts. Revista Conrado, 13(57), 120-125. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/448