El aprendizaje reflexivo en el curso de entrenamiento de la reserva de cuadros políticos. Una aproximación desde la didáctica
Abstract
El trabajo toma como base los fundamentos teóricos del aprendizaje reflexivo y se propone dimensiones que favorecen su estimulación en los estudiantes del curso de entrenamiento de la reservas de cuadros políticos en la Escuela Provincial del Partido de Cienfuegos. Se configura en dos momentos: el teórico, en el que se establecen relaciones entre la definición de aprendizaje reflexivo, características, dimensiones, indicadores y exigencias, y el metodológico, en que se fundamentan las dimensiones del aprendizaje reflexivo y sus indicadores.
Palabras clave:
Aprendizaje, aprendizaje reflexivo, reflexión, actividad reflexiva, motivación, problematización.
ABSTRACT
This work is based on reflective learning theoretical foundations and proposes dimensions which favor its promotion on the training course for students of the political leader’s reserves at the Cienfuegos Provincial Party School. It consists of two parts: the theoretical, in which relations between the definition of reflective learning, characteristics, dimensions, measures and requirements are established; and the methodological, in which the dimensions of reflective learning and their indicators are based.
Keywords:
Learning, reflective learning, reflection, reflective activity, motivation, problematization.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





