Educational business games in the educational process

Autores/as

  • Ph. D. Dmitry V. Gribanov Ural State Law University. Yekaterinburg
  • Ph. D. Kseniya E. Kovalenko Altai State University. Barnaul
  • MSc. Natalia E. Kovalenko Altai State University. Barnaul

Resumen

Increasing the efficiency of training specialists based on the introduction of new progressive forms and methods of teaching is an important task facing teachers. It is known that the necessary condition for the success of training is the activity of students, which is realized through their activities. Such an educational process, focused on the organization of activity of trainees, provides more effective training of a specialist. Thus, the use of a system of active teaching methods, developed and improved depending on the specific learning situations, is one of the key elements in the implementation of management accumulation and development of skills and knowledge of individuals for active self-realization. Active methods include methods in which each trainee is forced to actively extract, process, and implement educational information presented in a specific didactic form that provides objectively much better compared with traditional methods, the results of training practical activities. The detailed description of each generalized technology is an independent task, we in our study have focused on the characteristic of active learning, predominantly contextual and game type. This choice is explained by the fact that in the system of vocational education active learning can become (and in many countries has already become) system-forming, within the framework of which all other generalized pedagogical technologies are used. In addition, it is in the training technologies of this type that the most promising is the use of business games.

Keywords:

Education, university, educational process, efficiency, students.

 

RESUMEN

Aumentar la efectividad de los profesionales de capacitación. Se sabe que la condición necesaria para el éxito de la capacitación es la actividad de los estudiantes. Tal proceso educativo, centrado en la organización de la actividad de los aprendices, proporciona una capacitación más efectiva. Por lo tanto, el uso de un sistema de métodos activos de aprendizaje, desarrollado y mejorado según las situaciones específicas de aprendizaje, es uno de los elementos clave en la realización de la acumulación de gestión y el desarrollo de las habilidades y el conocimiento de los individuos para la autorrealización activa. Los métodos activos incluyen métodos en los que cada alumno se ve obligado a extraer, procesar e implementar de forma activa la información educativa presentada en una forma específica. La descripción detallada de cada tecnología generalizada, predominantemente contextual y tipo de juego. Esta elección se explica por el hecho de que en el sistema de educación profesional, el aprendizaje puede convertirse (y en muchos países ya se ha convertido) en un sistema de formación, en el marco del cual se utilizan todas las demás tecnologías pedagógicas generalizadas. Además, es en el entrenamiento de tecnología de este tipo que lo más prometedor es el uso de juegos de negocios.

Palabras clave:

Educación, universidad, proceso educativo, eficiencia, estudiantes.

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Publicado

2018-01-10

Cómo citar

Gribanov, P. D. D. V., Kovalenko, P. D. K. E., & Kovalenko, M. N. E. (2018). Educational business games in the educational process. Revista Conrado, 14(61), 191–194. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/640

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