Development of the education sustem in the period of globalization

  • Ph. D. Anna V. Gubareva Ural State Law University. Yekaterinburg
  • Ph. D. Kseniya E. Kovalenko Altai State University. Barnaul
  • MSc. Natalia E. Kovalenko Altai State University. Barnaul

Resumen

Each state faces a serious challenge today: how to balance the function of higher education as a public good and the commercialization of its services, while preserving fundamental academic values and spirit. This entails a number of issues that are directly related to clarifying the specifics and realizing the human right to higher education in the current stage of globalization. At the present stage of the development of education, there are various methods and technologies used in the educational process. Knowledge of these technologies and techniques, the ability to use training in their work activity is an indicator of a more modern, progressive qualification of the teacher as a representative of sciences. A modern teacher, in order to bring his knowledge to his students in a high-quality and full-scale manner, must keep pace with the times, use modern technologies, self-learn, give the student more freedom and independence at the lesson, thereby developing personality in him, preparing the future specialist for independent living in the vast world of various technologies and information. The correctness of the choice and the application of pedagogical technology are very important in the educational process.

Keywords:

Higher education, public policy, law.

 

RESUMEN

Cada estado enfrenta hoy un serio desafío: cómo equilibrar la función de la educación superior, así como la comercialización de sus servicios, preservando al mismo tiempo los valores académicos fundamentales y el espíritu. Esto implica una serie de cuestiones que están directamente relacionadas con la aclaración de los detalles y la realización del derecho humano a la educación superior. En la etapa actual del desarrollo de la educación, existen varios métodos y tecnologías utilizados en el proceso educativo. El conocimiento de estas tecnologías y técnicas, la capacidad de usar la capacitación en su actividad laboral es un indicador de una calificación más moderna y progresiva del maestro. Un maestro moderno, con el fin de llevar su conocimiento a sus estudiantes de alta calidad y en gran escala, debe estar al día con los tiempos, usar las tecnologías modernas, aprender a sí mismo, darle al estudiante más libertad e independencia en la lección, él, preparando el futuro para la vida independiente en el vasto mundo de diversas tecnologías e información. La corrección de la elección y la aplicación de la tecnología pedagógica son muy importantes en el proceso educativo.

Palabras clave:

Educación superior, política pública, derecho

Publicado
2018-03-28
Cómo citar
Gubareva, P. D. A. V., Kovalenko, P. D. K. E., & Kovalenko, M. N. E. (2018). Development of the education sustem in the period of globalization. Revista Conrado, 14(63), 226-228. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/773

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##