Sugerencias para el desarrollo del examen de ingreso al doctorado en Ciencias Pedagógicas
Abstract
En el trabajo se presenta un análisis de las principales limitaciones detectadas en el acto de ejecución del examen de ingreso de los aspirantes al grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas, en las instancias académicas de la Universidad de Ciencias Pedagógicas "Rafael María de Mendive", de Pinar del Río. De igual manera, se ofrecen algunas sugerencias a los aspirantes y al tribunal examinador sobre el contenido de la presentación del tema del aspirante y sobre aspectos medulares a considerar por el tribunal examinador para otorgar la evaluación del referido acto.
Palabras clave:
Examen de ingreso, grado científico de Doctor en Ciencias Pedagógicas, aspirante, tribunal examinador, limitaciones, sugerencias.
ABSTRACT
This paper presents an analysis of the main limitations there exist when examining the possible candidates to the Pedagogical Sciences Doctor Degree, in the academic sites of Rafael Maria de Mendive Pedagogical Sciences University in Pinar del Río. So, some suggestions are offered to both the candidates and the examining board on the content of the topic, as well as some outstanding aspects that should be considered by the examining board to give a mark to the referred act.
Keywords:
Entrance Exam, scientific degree of Doctor of Pedagogical Sciences, candidate, examiners, limitations, suggestions.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





