¿Cómo trabajar la situación problemática en la investigación educacional?
Abstract
La proliferación de tesis de diploma, maestría y doctorado como vía para resolver los problemas educacionales por la vía científica es abundante, pero no siempre con un adecuado tratamiento metodológico de la situación problemática. Por tal razón, el presente trabajo promueve una alternativa procedimental para trabajar la situación problemática en la investigación educativa.
Palabras clave:
Investigación educacional, situación problemática, estado deseado, estado actual, contradicción.
ABSTRACT
There is an increase of different kinds of thesis to solve the educational problems using the scientific way, but not always the problematic situation is well–stated. So, this paper promotes a procedural alternative for working with the problematic situation in the educational investigation.
Keyword:
Educational research, problem-solving situation, expected state, current state, contradiction.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





