El derecho a la educación de la mujer
Abstract
Es indiscutible notar que la economía permitió el cambio del papel de la mujer en la sociedad y no las voluntades políticas, ya que otro factor que impulso al desarrollo de la mujer fue la segunda guerra mundial, la cual permitió mujeres estadounidenses llenaran puestos de trabajo de los hombres que debían servir en la guerra pese a los tratos discriminatorios y desiguales en donde las mujeres eran menos remuneradas por su condición de mujer. Hasta que en 1964 se hiciera la Ley de derechos civiles que prohibió la discriminación laboral debido al sexo, así como también la no discriminación en el empleo contra mujeres embarazadas y el amparo contra la violencia. A partir de lo anterior se plantea como problema: ¿cómo evolucionaron los derechos de la mujer y en especial a la educación? Por lo que para su resolución se establece como objetivo principal identificar la trayectoria de las mujeres que consiguieron un sistema de sociedad igualitario y su derecho a la educación.
Palabras clave:
Derechos de las mujeres, educación, discriminación.
ABSTRACT
It is indisputable to note that the economy allowed the change of the role of women in society and not the political will, since another factor that boosted the development of women was the Second World War, which allowed American women to fill jobs in men who had to serve in war despite discriminatory and unequal treatment where women were less paid for their status as women. Until the 1964 Civil Rights Act that prohibited employment discrimination due to sex, as well as non-discrimination in employment against pregnant women and protection against violence. From the above, the problem arises: how did women's rights evolve, and especially education? Therefore, for its resolution, the main objective is to identify the trajectory of women who achieved an egalitarian system of society and their right to education.Keywords:
Women's rights, education, discrimination.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





