El desarrollo de la creatividad en la enseñanza de la Matemática. El reto de la educación Matemática en el siglo XXI
Abstract
El desarrollo de la creatividad en la enseñanza de la Matemática es una aspiración y una preocupación de los educadores matemáticos desde la segunda mitad del siglo pasado. Esta problemática la hemos concebido como el principal reto de la Educación Matemática en el actual siglo XXI. Es por ello que se pretende, a partir de las investigaciones y los estudios que se han realizado sobre la temática, exponer ideas acerca de cómo el proceso de enseñanza– aprendizaje de la Matemática en la escuela puede contribuir al desarrollo de esta importante cualidad de la personalidad de los estudiantes, así como crear conciencia en los educadores matemáticos de la necesidad que hoy tenemos de estimular y propiciar las potencialidades creativas de los alumnos desde la enseñanza de esta ciencia.
Palabras clave:
Creatividad, potencialidades creativas, proceso de enseñanza-aprendizaje, educación matemática, desarrollo de la creatividad.
ABSTRACT
The development of creativity in the teaching of mathematics is an aspiration and concern of mathematics educators from the second half of the twentieth century. This problem we have designed as the main challenge of Mathematics Education in the current century. That is why this conference we intend, from research and studies on the subject have done, our ideas about the teaching - learning of mathematics in school can contribute to the development of this important quality personality of the students, as well as create awareness among mathematics
educators of the need we have today to stimulate and encourage the creative potential of students from the teaching of this science.
Keywords:
Creativity, creative potential, the teaching learning process, mathematic education, creativity development.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





