Comportamiento del estudio independiente en estudiantes de primer semestre de la Facultad piloto de Odontología de la Universidad de Guayaquil
Abstract
En el artículo se caracteriza el comportamiento del estudio independiente a partir de los indicadores: uso del tiempo, organización de las condiciones de estudio, concentración y método de estudio, en estudiantes de primer semestre de la Facultad piloto de odontología de la universidad de Guayaquil. Se realizó una investigación pedagógica con enfoque cualitativo, con la participación de 90 estudiantes de primer semestre de un universo de 292 de la Facultad piloto de Odontología de la Universidad de Guayaquil, durante el periodo mayo-septiembre 2016. El uso del tiempo resultó el componente más afectado dentro de la actividad de estudio independiente por el número de estudiantes evaluados de mal, seguido por el de organización de las condiciones de estudio y concentración, así como el componente de método estudio del estudio independiente en los estudiantes que participaron en la investigación.
Palabras clave:
Estudio independiente, uso del tiempo de estudio, concentración en el estudio, método de estudio, odontología.
ABSTRACT
The article describes the behavior of the independent study based on the indicators: use of time, organization of study conditions, concentration and method of study in first semester students of the Faculty of Dentistry of the University of Guayaquil. A qualitative pedagogical research was carried out with the participation of 90 first semester students from a universe of 292 from the Faculty of Dentistry of the University of Guayaquil during the period May-September 2016. The use of time was the component Most affected within the independent study activity by the number of students assessed poorly, followed by the organization of study and concentration conditions, as well as component study study independent study in the students who participated in the research.
Keywords:
Independent study, use of study time, concentration in the study, study method, dentistry.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





