Tasks based on communicative situations to develop professional pedagogical skills in foreign languages students

Resumen

The Integrated English Practice Lessons constitute fundamental scenarios to contribute to English Language Teachers’ effective preparation. The general goals declared in the Professional Model of the foreign language major show the type of professional to be formed to lead the Teaching Learning Process of the English subject in the different subsystems of Education in Cuba. The Integrated English Practice syllabus belonging to the curriculum responds to this purpose, to contribute to the development of the four basic skills of the English language in foreign languages students and to potentiate the development of professional pedagogical skills for their future work. In this paper some procedures are presented to contribute to the successful learning outcomes in the subject and essentially the formation of qualified professionals for leading of the English teaching learning process.

Keywords:

Language basic skills, English language, professional pedagogical skills, communicative situations.

 

RESUMEN

Las clases de Práctica Integral de idioma inglés constituyen escenarios fundamentales para contribuir a la preparación efectiva de los profesores en este idioma. Los objetivos generales declarados en el Modelo del Profesional de la especialidad de lenguas extranjeras muestran el tipo de profesional que se formará para dirigir el proceso de enseñanza y aprendizaje de la asignatura de inglés en los diferentes subsistemas de Educación en Cuba. El programa de Práctica Integral de inglés que pertenece al plan de estudio responde a este propósito, para contribuir al desarrollo de las cuatro habilidades básicas del idioma inglés en los estudiantes de lenguas extranjeras y potenciar el desarrollo de habilidades pedagógicas profesionales para su trabajo futuro. En este artículo, se presentan algunos procedimientos que favorecieron a los resultados satisfactorios en la asignatura y especialmente a la formación exitosa de profesionales calificados para liderar el proceso de enseñanza aprendizaje de idioma inglés.

Palabras clave:

Habilidades básicas, idioma inglés, habilidades pedagógicas profesionales, situaciones comunicativas.

Publicado
2020-10-05
Cómo citar
Espinosa Martínez, R. N., Castillo Izquierdo, H. R., & Fernández Escanaverino, E. M. (2020). Tasks based on communicative situations to develop professional pedagogical skills in foreign languages students. Revista Conrado, 16(76), 38-42. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1450