Difficulties in educating the theological expert review in Russia

Resumen

The paper is devoted to identifying the complexities concerning the educating theological expert review. The institution for expert review has emerged relatively recently and is often a tool used by different interest groups in battles with each other, for example, with religious rivals or engaged leaders pursuing their own goals. The main attention in the paper focuses on the following problematic points: the lack of a unified comprehension of the nature of theological expert review, and also of a unified methodology for its conduct and typology, the issues of the determinism in the results of the expert opinion due the belonging of a researcher to a certain scientific school. The paper reveals factors that negatively affect the procedure for conducting expert research, and identifies the main prospects for the development of the institution of theological expert review. It states that the peculiarity of the development of theological discourse has a strong influence on the process of the formation of theological expert review in the Russian Federation and is largely the reason for the lack of uniform standardized criteria in relation to the methods and rules for its implementation. The paper is of interest for experts, researchers, teachers, as well as for those interested in the problems of understanding this institution and the prospects for its development, taking into account the existing law enforcement practice in Russia.

Keywords:

Theological expert review, neo-institutionalism, freedom of conscience and religion, religion, expert community, new religious movements, law enforcement practice.

 

RESUMEN

El documento está dedicado a identificar las complejidades relacionadas con la revisión del experto en teología educativa. La institución de revisión por expertos ha surgido hace relativamente poco tiempo y es a menudo una herramienta utilizada por diferentes grupos de interés en batallas entre ellos, por ejemplo, con rivales religiosos o líderes comprometidos que persiguen sus propios objetivos. La atención principal en el artículo se centra en los siguientes puntos problemáticos: la falta de una comprensión unificada de la naturaleza de la revisión teológica experta, y también de una metodología unificada para su conducta y tipología, las cuestiones del determinismo en los resultados del experto. Opinión debida a la pertenencia de un investigador a una determinada escuela científica. El artículo revela factores que afectan negativamente el procedimiento para realizar la investigación pericial, e identifica las principales perspectivas para el desarrollo de la institución de la revisión pericial teológica. Afirma que la peculiaridad del desarrollo del discurso teológico tiene una fuerte influencia en el proceso de formación de la revisión de expertos teológicos en la Federación de Rusia y es en gran parte la razón de la falta de criterios uniformes estandarizados en relación con los métodos y reglas para su implementación. El documento es de interés para expertos, investigadores, profesores, así como para aquellos interesados en los problemas de comprensión de esta institución y las perspectivas de su desarrollo, teniendo en cuenta la práctica policial existente en Rusia.

Palabras clave:

Revisión de expertos teológicos, neoinstitucionalismo, libertad de conciencia y religión, religión, comunidad de expertos, nuevos movimientos religiosos, práctica policial.

Publicado
2020-12-09
Cómo citar
Vladimirovna Silaeva, Z. (2020). Difficulties in educating the theological expert review in Russia. Revista Conrado, 16(77), 81-86. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1570