Automation of the performance indicators assessment of scientific and pedagogical workers: structural analysis

Resumen

The article presents a study of the process of assessing the effectiveness of scientific and peda-gogical workers in the educational organization of higher education. The result of such an assess-ment is the basis for determining the activity of teachers for a certain period and the accrual of a stimulating part of the salary. The purpose of the study is to automate the methodology for evalu-ating teacher performance indicators by implementing an information system. The main task of such a system should be the ability to reallocate the resources required to implement the assess-ment process in such a way as to reduce the burden on individual specialists and reduce the num-ber of manual checks of individual criteria. The paper defines the features of the teacher evalua-tion process, the subjects, and objects involved in its implementation, as well as the mechanisms of their interaction. Based on the results obtained, models have been developed, problems have been identified, and ways to solve them have been determined. The paper presents models of pro-cesses that allow evaluating changes after the introduction of some modules of the information system.

Keywords:

Education, education management, educational organization, employee efficiency, quality system.

 

RESUMEN

El artículo presenta un estudio del proceso de evaluación de la efectividad de los trabajadores cien-tíficos y pedagógicos en la organización educativa de la educación superior. El resultado de tal eva-luación es la base para determinar la actividad de los maestros durante un período determinado y la acumulación de una parte estimulante del salario. El propósito del estudio es automatizar la me-todología para evaluar los indicadores de desempeño docente mediante la implementación de un sistema de información. La tarea principal de un sistema de este tipo debería ser la capacidad de reasignar los recursos necesarios para implementar el proceso de evaluación de tal manera que se reduzca la carga de los especialistas individuales y se reduzca el número de verificaciones manua-les de los criterios individuales. El trabajo define las características del proceso de evaluación do-cente, los sujetos y objetos involucrados en su implementación, así como los mecanismos de su interacción. A partir de los resultados obtenidos se han desarrollado modelos, se han identificado problemas y se han determinado formas de resolverlos. El trabajo presenta modelos de procesos que permiten evaluar cambios luego de la introducción de algunos módulos del sistema de informa-ción.

Palabras clave:

Educación, gestión de la educación, organización educativa, eficiencia de los empleados, sistema de calidad.

Publicado
2022-01-31
Cómo citar
Sergeevich Logachev, M., Viktorovna Kulibaba, I., Vladimirovich Nazarenko, S., Nikolaevna Seregina, T., & Romanovich Logunov, M. (2022). Automation of the performance indicators assessment of scientific and pedagogical workers: structural analysis. Revista Conrado, 18(84), 49-57. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/2207