The motivation of master's students with the use of online courses

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Resumen

Currently, the number of online courses and the demand for e-learning are growing, which is often due to the flexibility this training format provides and the relatively low cost of training. At the same time, only 10-15% of students successfully complete the course. There are a number of external and internal factors that influence the successful completion of an online course. We have developed 3 online ESP courses for graduate students (majoring in Industrial Pharmacy, Psychology, Public Health and Healthcare) and an online ESP course for undergraduate students of clinical faculties. Courses for graduate students were implemented as part of their major for master's programs while the course for undergraduate students was offered as a minor. All courses were developed in accordance with the approved course outline, hosted on the Moodle platform, contained elements of interactivity (interactive lectures, interactive simulator), control was carried out using MCQ tests, and students were also offered creative assignments (they were checked manually by teachers). All online courses have undergone a three-stage examination, which guarantees the quality of the course in terms of content and technical implementation. Despite a number of similarities between these courses (from the point of view of organization), performance in the courses for graduate students and the course for undergraduates was significantly different (95.5% of graduate students and 13% of undergraduates successfully completed their studies). Mastering an online course requires a high degree of self-organization, so this format of work is most likely appropriate for graduates and PhD students. In this study, a mathematical model was built that makes it possible to predict with a high degree of confidence (96%) whether a student will successfully complete the online course.

Keywords:

Online course, English for specific purposes, medical university, academic performance, e-learning.

 RESUMEN

Actualmente, el número de cursos en línea y la demanda de e-learning están creciendo, lo que a menudo se debe a la flexibilidad que ofrece este formato de formación y al coste relativamente bajo de la formación. Al mismo tiempo, solo entre el 10 y el 15% de los estudiantes completan con éxito el curso. Hay una serie de factores externos e internos que influyen en la finalización exitosa de un curso en línea. Hemos desarrollado 3 cursos de ESP en línea para estudiantes de posgrado (con mención en Farmacia Industrial, Psicología, Salud Pública y Salud) y un curso de ESP en línea para estudiantes de pregrado de facultades clínicas. Los cursos para estudiantes de posgrado se implementaron como parte de su especialización para programas de maestría, mientras que el curso para estudiantes de pregrado se ofreció como menor. Todos los cursos se desarrollaron de acuerdo con el esquema del curso aprobado, se alojaron en la plataforma Moodle, contenían elementos de interactividad (conferencias interactivas, simulador interactivo), el control se llevó a cabo mediante pruebas MCQ y a los estudiantes también se les ofrecieron tareas creativas (se verificaron manualmente por los profesores). Todos los cursos en línea se han sometido a un examen de tres etapas, lo que garantiza la calidad del curso en términos de contenido e implementación técnica. A pesar de una serie de similitudes entre estos cursos (desde el punto de vista de la organización), el desempeño en los cursos para estudiantes de posgrado y en el curso para estudiantes universitarios fue significativamente diferente (95,5% de los estudiantes de posgrado y 13% de los estudiantes universitarios completaron con éxito sus estudios). Dominar un curso en línea requiere un alto grado de autoorganización, por lo que este formato de trabajo probablemente sea apropiado para graduados y estudiantes de doctorado. En este estudio se construyó un modelo matemático que permite predecir con un alto grado de confianza (96%) si un estudiante completará exitosamente el curso en línea.

Palabras clave:

Curso en línea, inglés para fines específicos, universidad médica, rendimiento académico, e-learning.

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Publicado

2024-03-15

Cómo citar

Olshvang, O., Gvozdeva, D., Deputatova, N., Batueva, A., Sokolova, N., & Tretyak, E. (2024). The motivation of master’s students with the use of online courses. Revista Conrado, 20(97), 441–448. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/3677