Border crossing: the impact of cross-cultural, experiences on teacher candidates’. View of multiculturalism in the classroom

  • Ed. D. Jackie Greene Florida Gulf Coast University. United States of America
  • Ph. D. Elia Vázquez-Montilla Florida Gulf Coast University. United States of America

Resumen

This paper will explore short-term cross cultural experiences in which undergraduate teacher candidates attending a Southwest Florida higher education institution are challenged to reflect on educational and social justice issues impacting culturally and linguistically diverse (CLD) populations. One experience occurs during the initial semester of the program and one, as a culminating experience, during their last semester. Initially, teacher candidates engage in research to explore the socio-cultural and the educational environment of a CLD student and family. In the final culminating experience, teacher candidates have the opportunity to travel, live and teach in another country incorporating their learned pedagogical practices into the curriculum of another culture. Using data and voices of teacher candidates, this paper will report on the impact of these experiences on both candidates and their professors. Results chronicle the power of cross-cultural xperiences to challenge long-held beliefs about “the other”, help teacher candidates recognize the cognitive and affective changes involved in the cross-cultural experience, and to support candidates’ development of intercultural knowledge.

Keywords: Cross-cultural experiences, teacher candidates, sociocultural
relationships.


RESUMEN
Este artículo explorará las experiencias interculturales a corto plazo en las que los candidatos de maestros de pregrado que asisten a una institución de educación superior de Southwest Florida tienen el desafío de reflexionar sobre temas educativos y de justicia social que afectan a poblaciones culturalmente y lingüísticamente diversas (CLD). Una experiencia ocurre durante el semestre inicial del programa y una, como una experiencia culminante, durante su último semestre. Inicialmente, los candidatos a docentes se dedican a la investigación para explorar el ambiente sociocultural y educativo de un estudiante y familia de CLD. En la última experiencia culminante, los profesores candidatos tienen la oportunidad de viajar, vivir y enseñar en otro país incorporando sus prácticas pedagógicas aprendidas en el currículo de otra cultura. Utilizando los datos y las voces de los candidatos a los profesores, este documento informará sobre el impacto de estas experiencias en los candidatos y sus profesores. Los resultados ponen de relieve el poder de las experiencias interculturales para desafiar las creencias de largo plazo sobre “el otro”, ayudar a los candidatos a docentes a reconocer los cambios cognitivos y afectivos involucrados en la experiencia intercultural y apoyar el desarrollo de los candidatos de conocimiento intercultural.

Palabras clave: Experiencias interculturales, candidatos a docentes, relaciones socioculturales.

Publicado
2016-12-01
Cómo citar
Greene, E. D. J., & Vázquez-Montilla, P. D. E. (2016). Border crossing: the impact of cross-cultural, experiences on teacher candidates’. View of multiculturalism in the classroom. Revista Conrado, 12(56). Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/427