Procedimiento metodológico para la planificación de inventarios: una propuesta para la enseñanza de la asignatura Administración financiera a corto plazo
Abstract
El artículo presentado destaca la importancia de ofrecer herramientas de carácter metodológico para el desarrollo de habilidades que pueden contribuir a la formación de futuros especialistas de las ciencias económicas. Su objetivo es proponer un procedimiento que contribuye al aprendizaje mediante un conjunto de métodos cuantitativos de la planificación de los inventarios. El referido procedimiento ilustra cómo poder coadyuvar a las decisiones sobre políticas de inventarios que se deben adoptar en las empresas, y puede contribuir a la clasificación de productos que posibilitan la planificación óptima del inventario; para su aplicación se emplean las técnicas informáticas, elemento indispensable para la enseñanza del actual profesional en la esfera de la economía.
Palabras clave:
Administración, enseñanza, inventarios, planificación, procedimiento.
ABSTRACT
The presented article highlights the importance of offering tools of methodological character for the development of abilities that can contribute to the formation of specialist future of the economic sciences. Their objective is to propose a procedure that contributes to the learning by means of a group of quantitative methods of the planning of inventories. The referred procedure illustrates how to be able to help to the decisions in political of inventories that should be adopted in the enterprises, and it can contribute to the classification of products that facilitate the good planning of the inventory; for their application the computer techniques used are indispensable elements in the current professional's teaching in the sphere of the economy.Keywords:
Administration, teaching, inventories, planning, procedure.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





