Propuesta para desarrollar la pronunciación del inglés en el posgrado del Policlínico Francisco del Sol de San Fernando de Camarones
Abstract
Uno de los principales problemas actualmente de los aprendices es que no pronuncian correctamente el idioma inglés. En el presente trabajo se realizó una propuesta de ejercicios para mejorar la pronunciación del inglés, en las especialidades Medicina General Integral, Estomatología General Integral y Colaboración, primer semestre, ya que la pronunciación constituye un elemento fundamental en la competencia comunicativa logrando generar de una forma más eficiente y productiva el dominio del idioma inglés. Se emplearon métodos teóricos y empíricos. Los resultados de los instrumentos aplicados y el diagnóstico nos llevaron a elaborar una propuesta de ejercicios, los que constituyen una importante herramienta didáctica a disposición de los profesores de inglés y les permitió desarrollar una mejor pronunciación en los estudiantes.
Palabras clave:
Sonidos, Fonética, pronunciación.
ABSTRACT
Nowadays one of the principal problems of the learners is that they do not pronounce correctly the English language. In the present work it was fulfilled a proposal of exercises to improve the pronunciation of English in specialties like General Integral Medicine, General Integral Stomatology and Collaboration, One of the main problems at present from the learners is that they are on first semester, since the pronunciation constitutes a fundamental element in the communicative competition achieving more efficient and productive form in the English language knowledge. There were used to collect data theorist and empiric methods. The results of applied instruments and the diagnostic carried to elaborate a proposal of exercises constitute an important didactic tool at the service of the professors of English; they show them to develop a better pronunciation in students.Keywords:
Sounds, phonetics, pronunciation.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





