La orientación profesional vocacional pedagógica y las tecnologías educativas en la Educación Superior cubana
Abstract
El artículo tiene como objetivo argumentar el uso de las tecnologías educativas en el proceso de orientación profesional vocacional pedagógica (OPVP) en la Educación Superior Cubana, para lograr este propósito se realizaron revisiones de documentos, se analizaron y sintetizaron resultados de investigaciones científicas, que facilitaron la deducción de estas razones. Se abordan los dilemas concernientes a la utilidad de las Tecnologías Educativas en el proceso de OPVP desde el Enfoque Histórico-Cultural.
Palabras clave:
Tecnologías de la información y las comunicaciones, Tecnologías del aprendizaje y el conocimiento, orientación profesional vocacional pedagógica.
ABSTRACT
The article aims to explain the use of Educational Technologies in the process of vocational guidance (OPVP) in Cuban Higher Education. To achieve this purpose, a document reviews was carried out, the author analyzed and synthesized results of scientific research which facilitated the deduction of these reasons. The dilemmas concerning the usefulness of Educational Technologies in the OPVP process from the Historical-Cultural Approach are addressed.Keywords:
Information and communications technologies, Learning and knowledge technologies, pedagogical vocational professional guidance.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





