La estimulación temprana en niños (as) con el Síndrome de Down
Abstract
El Síndrome de Down constituye la alteración cromosómica humana más frecuente y mejor conocida, la estimulación temprana de las niñas y niños Trisómicos es una condición indispensable para su desarrollo. El presente artículo pretende mostrar una revisión general acerca de la estimulación desde los primeros años de vida de las niñas y niños con Síndrome de Down, a partir de la revisión bibliográfica existente y reciente relacionada con el tema, considerando algunas investigaciones tanto en Cuba como en el exterior y la experiencia personal desde nuestra práctica educativa.
Palabras claves:
Síndrome de Down, estimulación temprana, Trisomía.
ABSTRACT
The Syndrome of Down constitutes an alteration chromosomally human more frequent and better acquaintance, the early stimulation of the girls and children Trisomic it is an indispensable condition for its development. The present article seeks to show a general revision about the stimulation from the first years of the girls' life and children with Syndrome of Down, starting from the existent and recent bibliographical revision related with the topic, considering some investigations as much in Cuba as in the exterior and the personal experience from our educational practice.
Keywords:
Syndrome of down, early stimulation, Trisomic.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





