La escritura de policy papers como estrategia para la alfabetización académica en ciencias políticas
Abstract
En este trabajo se elabora una reflexión acerca de la relevancia de promover la escritura de policy papers en la enseñanza universitaria de las ciencias políticas, como estrategia para impulsar procesos de alfabetización académica y la participación en las comunidades discursivas. Para este propósito, se describe la estructura de este tipo de escrito y se identifican las principales ventajas de su instrumentación con fines pedagógicos. Asimismo, se caracteriza un caso de estudio del sistema
Palabras clave:
Policy papers, ciencias políticas, universidad, alfabetización académica, escritura universitario argentino en el que se instrumentó esta estrategia.
ABSTRACT
This paper reflects on the relevance of promoting the writing of policy papers in political science university teaching, as a strategy to encourage academic literacy processes and participation in discursive communities. For this purpose, the structure of this type of writing is described and the main advantages of its instrumentation for pedagogical purposes are identified. Likewise, one case study of the Argentine university system in which this strategy was implemented is characterized.
Keywords:
Policy papers, political sciences, university, academic literacy, writing.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





