Repercusiones de un programa en el uso de aparatos tecnológicos en niños menores de tres años
Abstract
La investigación tuvo como objetivo determinar el efecto de la aplicación de un programa orientado a padres de familia sobre la repercusión del uso de aparatos tecnológicos en niños menores de 3 años. Apoyados en el diseño experimental se calcula una muestra integrada por 80 padres de familia, donde se clasificaron 40 padres tanto para el grupo de control como el experimental, aplicándose técnicas de recolección de datos como el cuestionario aplicado de manera virtual a través de los formularios de Google Form. Los resultados obtenidos mediante la prueba U de Mann-Whitney mostraron que el valor de p=0.000 permitió inferir que el programa, tras su aplicación, logró un efecto significativo en el conocimiento de los padres de familia sobre las repercusiones del uso de la tecnología en niños menores de 3 años.
Palabras clave:
Programa de enseñanza, tecnología, primera infancia y ordenador.
ABSTRACT
The objective of this research was to determine the effect of the application of a program oriented to parents on the repercussion of the use of technological devices in children under 3 years of age. Based on the experimental design, a sample of 80 parents was calculated, where 40 parents were classified for both the control and experimental groups, applying data collection techniques such as the questionnaire applied virtually through Google Form forms. The results obtained through the Mann-Whitney U test showed that the value of p=0.000 allowed inferring that the program, after its application, achieved a significant effect on the knowledge of parents about the repercussions of the use of technology in children under 3 years of age.
Keywords:
Teaching program, technology, early childhood and computer
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





