Reflexiones acerca de los principios de la Pedagogía Especial
Abstract
La Pedagogía Especial es la ciencia que se encarga de la educación de las personas con necesidades educativas especiales. Los investigadores del Proyecto “Sistematización de los fundamentos teóricos y metodológicos de la Pedagogía Especial en Cuba”, de la Universidad Central “Marta Abreu” de Las Villas, Sede “Félix Varela Morales” de la ciudad de Santa Clara en la provincia de Villa Clara aportan un grupo de consideraciones que avalan el carácter de ciencia de la misma. Una ciencia para ser considerada como tal debe estar fundamentada por un grupo de principios. El presente artículo aborda la toma de posición acerca de los principios de la pedagogía especial.
Palabras clave:
Pedagogía Especial, principios de la pedagogía especial.
ABSTRACT
The Special Pedagogy is the science that is in charge of the education of those with special educational needs. The researchers Project of systematization of the theoretical and methodological foundations of Special Education in Cuba, at the Central University “Marta Abreu Felix Varela Morales” campus in Santa Clara Villa Clara provide a set of considerations that support the nature of science by itself. A science to be considered as such must be based on a set of principles. The current article deals with the special pedagogy principles as a rule to be taken.
Keywords:
Special Pedagogy, special pedagogy principles.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





