La interdisciplinariedad: un enfoque necesario entre las disciplinas Teoría e Investigación en Comunicación y Comunicación Institucional
Abstract
En la actualidad, resulta cada vez más necesario que la formación académica y profesional desde las universidades cubanas, fomente el diálogo entre las diferentes disciplinas científicas, en aras de una formación más integral de
los estudiantes. En el Plan de estudios D de la Carrera de Comunicación Social se ubican dos disciplinas rectoras Teoría e Investigación en Comunicación y Comunicación Institucional. En el presente artículo desde un enfoque interdisciplinar se ha propuesto el análisis de las interrelaciones existentes entre la disciplina de Comunicación Institucional y Teoría e Investigación en Comunicación a partir de las diferentes definiciones, posiciones y criterios de diferentes especialistas de las Ciencias Sociales y la Comunicación Social.
Palabras clave:
Disciplinas, Comunicación Institucional, Teoría e Investigación en Comunicación.
ABSTRACT
Nowadays it is more and more necessary that the academicals and professional formation from the Cubans universities foment the dialogue between the different scientific disciplines in order to get a integral formation of the students. The Studies Plan “D” of the major in Social Communication includes two ruling subjects: Theory and Research in Communication and Institutional Communication. The following articulate analyses the interrelations between both subjects with a subject interrelationship focus. It takes the different definitions, positions and judgments of Specialists in Social Sciences and the Social Communication as starting point of the work.
Keywords:
Disciplines, Theory and Research in Communication, Institutional Communication.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





