Los contenidos básicos de la formación ambiental continua de los maestros primarios cienfuegueros
Abstract
La formación ambiental continua de los maestros primarios, constituye una necesidad en la actualidad, por ser estos docentes los que enfrentan el trabajo de Educación Ambiental que se desarrolla en la escuela primaria, que por ser la enseñanza más extensa posee características especiales por los diferentes momentos que transitan las edades de los escolares de este nivel de enseñanza. Por tal motivo los maestros tienen que tener dominio de los contenidos básicos de su formación ambiental para ellos se seleccionó un grupo de maestros primarios que ayudaron después de un sistema de conferencias a delimitar estos contenidos básicos. Se aplicó un instrumento que se evaluó con la escala Likert permitiendo
determinar un promedio de 4.6 de aceptación de los contenidos básicos de su formación ambiental continua todo esto a través de la investigación-acción–participativa.
Palabras clave:
Formación ambiental continua, contenidos básicos, investigación-acción-participativa.
ABSTRACT
Environmental continuing training of primary teachers is a necessity today, because these teachers who face the work of environmental education that develops in elementary school, that being the most extensive education has special characteristics for different times passing the age of students at this level of education. Therefore the primary teachers must have mastery of the basic contents
of its environmental training for them a group of primary teachers after a conference system helped define these basic content was selected. An instrument that was assessed with Likert scale was applied allowing determining an average of 4.6 of acceptance of the basic contents of its environmental training continues all this through action research–participatory.
Keywords:
Continuous environmental training, basic contents, participatory-research-action.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





