Hacia un nuevo enfoque de la evaluación del aprendizaje para la Educación Primaria en la República Bolivariana de Venezuela
Abstract
Este artículo, tiene el objetivo de discurrir sobre la evaluación del aprendizaje para la educación primaria en Venezuela. Reto que se genera en los actuales momentos como consecuencia de lo establecido en la carta magna en materia educativa, la ley orgánica de educación, el avance del currículo y la responsabilidad de todos, para alcanzar una educación integral para el desarrollo de la personalidad del escolar primario. Para explicar este planteamiento se revisaron y analizaron de manera crítica y reflexiva documentos relacionados al tema para ver sus contradicciones y avances. Sin pretender un reduccionismo o absolutismo el aporte de este apartado, es orientar la evaluación del aprendizaje considerando la contribución del enfoque histórico cultural y a través de este poder ayudar a cumplir con el encargo social.
Palabras clave:
Evaluación del aprendizaje, educación primaria, enfoque histórico cultural.
ABSTRACT
This article aims to discourse on the assessment of learning for primary education in Venezuela. Challenge that is generated at the present time because of the provisions of the charter on education, the organic law of education, the advancement of the curriculum and the responsibility of all to achieve an integral education for the development of the personality of the school primary. To explain this approach were reviewed and analyzed critically and reflectively documents related to the topic to see it contradictions and developments. Without intending the reductionism or absolutism contribution of this to help meet social order.
Keywords:
Assessment of learning, primary education end cultural historical approach.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





