Fundraising: necesidad en la gestión universitaria en el contexto actual
Abstract
Una de las técnicas de las Relaciones Públicas que alcanza mayor significación y pertinencia para las instituciones de la educación superior es el Fundraising, que en esencia es la búsqueda de recursos materiales y financieros para lograr cumplir las actividades sustantivas de estas instituciones. Con una fuerte presencia en el contexto internacional esta técnica es incipiente en las universidades cubanas las que utilizan fundamentalmente el presupuesto estatal. Direccionar la gestión de las universidades cubanas hacia la práctica del Fundraising implica ampliar el conocimiento de los elementos teóricos, metodológicos y prácticos.
Palabras clave:
Fundraising, relaciones públicas, gestión de relaciones, líneas estratégicas.
ABSTRACT
Fundraising is one of the most significant and relevant techniques of Public Relations for the Higher Education institutions. It is, essentially, the search for material and financial resources to achieve the main activities of these institutions. With a strong presence in the international context, this technique is incipient in the Cuban universities, which mainly use the state budget. To address the management of the Cuban universities towards the practice of Fundraising implies to increase the knowledge about the theoretical, methodological and practical elements.Keywords:
Fundraising, public relations, relations management.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





