El aprestamiento a la matemática en educación preescolar
Abstract
El objetivo del trabajo estuvo dirigido a contribuir a la actualización de los docentes y personal en general, que trabaja en la educación preescolar, sobre los contenidos del aprestamiento a las matemáticas, que contribuyan a un aprendizaje significativo. La metodología empleada en la confección del trabajo consistió en la búsqueda de información actualizada, sobre el aprestamiento a las matemáticas en preescolar, mediante la consulta de publicaciones periódicas, tesis de grado y resultados de investigaciones. En el desarrollo del aprestamiento se precisa la necesidad de que los docentes apliquen estrategias metodológicas y didácticas y actividades lúdicas. Se resume que en el aprestamiento a las matemáticas se desarrolla, entre otras formas, mediante un conjunto de actividades y experiencias organizadas, que conllevan al desarrollo de habilidades y aprendizaje de los primeros conceptos numéricos.
Palabras clave:
Aprestamiento a la Matemática, Pensamiento lógico-matemático, Educación preescolar.
ABSTRACT
The objective of the work was aimed at contributing to the updating of teachers and staff in general, working in pre-school education, on the contents of readiness to mathematics, which contribute to meaningful learning. The methodology used in the preparation of the work consisted in the search of updated information on the readiness to mathematics in preschool, through the consultation of periodical publications, thesis and research results. In the development of readiness, the need for teachers to apply methodological and didactic strategies and playful activities is needed. It is summarized that, in the apprenticeship to mathematics is developed, among other forms, through a set of activities and organized experiences, which lead to the development of skills and learning of the first numerical concepts.Keywords:
Apprenticeship to Mathematics, Logical-mathematical thinking, Preschool education.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





