Influence of creative technologies on the development of educational leisure activities for youth in the contemporary sociocultural environment

Autores/as

Resumen

The article delves into the influence of creative technologies on the organization of leisure activities for the youth and their application in cultural and artistic institutions. To identify the preferences of youth in organizing leisure through creative technologies, a sociological study was conducted. A survey, consisting of 17 questions, was given to 80 participants aged 14 to 23. The article also presents an example of developing a cultural project utilizing creative technologies. The primary focus is on how these technologies enhance young people's interest in quality leisure time. The authors emphasize that creative technologies emerge from innovative and investment-driven endeavors, leading to the creation of new products, services, and technologies. The piece underscores that in the era of globalization and digitization, leisure and culture are undergoing significant transformations due to the integration of creative technologies.

Keywords:

Cultural institution, cultural project, leisure time.

 RESUMEN

El artículo profundiza en la influencia de las tecnologías creativas en la organización de actividades de ocio juvenil y su aplicación en instituciones culturales y artísticas. Para identificar las preferencias de los jóvenes a la hora de organizar el ocio a través de tecnologías creativas, se realizó un estudio sociológico. Se aplicó una encuesta que constaba de 17 preguntas a 80 participantes de entre 14 y 23 años. El artículo también presenta un ejemplo de desarrollo de un proyecto cultural utilizando tecnologías creativas. La atención se centra principalmente en cómo estas tecnologías mejoran el interés de los jóvenes por el tiempo libre de calidad. Los autores enfatizan que las tecnologías creativas surgen de esfuerzos innovadores e impulsados por la inversión, que conducen a la creación de nuevos productos, servicios y tecnologías. La pieza subraya que en la era de la globalización y la digitalización, el ocio y la cultura están experimentando importantes transformaciones debido a la integración de tecnologías creativas.

Palabras clave:

Institución cultural, Proyecto cultural, Tiempo libre

Descargas

Publicado

2023-11-15

Cómo citar

Kharkovskaya, E., Posokhova, N., & Kushchenko, E. (2023). Influence of creative technologies on the development of educational leisure activities for youth in the contemporary sociocultural environment. Revista Conrado, 19(95), 536–541. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/3456