Hacia nuevas vías de comunicación en la educación de los niños de la Primera Infancia
Abstract
El presente artículo forma parte de la investigación: Propuesta de una metodología para la enseñanza de los contenidos gramaticales en la primera infancia, que se realiza en la provincia de Cienfuegos. Responde a los nuevos reclamos de los estudios para el perfeccionamiento del currículo de la Educación Preescolar en Cuba desde la tarea relacionada con el diseño de la Dimensión Educación y Desarrollo de la Comunicación. En tal sentido se propone un sistema de variadas situaciones comunicativas cuyo objetivo fundamental es demostrar a los diferentes agentes educativos, desde el proceso de formación inicial y permanente, cómo desarrollar el enfoque comunicativo en la Primera Infancia de manera tal que favorezca la comprensión y construcción de mensajes en variadas situaciones de la vida cotidiana.
Palabras clave:
Metodología, gramática, primera infancia, comunicación, currículo.
ABSTRACT
This article is part of a research which is held in the Cienfuegos Province: Proposal of a Methodology for Teaching Grammar Contents in Early Childhood. It is a response to the demands of Studies on the curriculum improvement for Early Childhood Education in Cuba from the task related with the Education Dimension and Communication Development. In this sense a system of varied communicative situations is proposed, aimed at demonstrating to different educative agents, from the initial and permanent process of formation, how to develop the communicative approach in Early Childhood in such a way that it favors comprehension and construction of messages in various situations of everyday life.
Keywords:
Methodology, grammar, early childhood, communicative, curriculum.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





