El desarrollo de un modo de actuación creativo: premisa de la orientación profesional pedagógica
Abstract
La primera infancia tiene gran significación, por ser en esta etapa donde se crean las premisas generales del desarrollo de la personalidad del individuo. Para su atención se requiere de un profesional con una adecuada orientación hacia la profesión que se destaque por su creatividad, de manera que pueda dirigir el proceso educativo en estas edades de 0-6 años. En el presente trabajo se hace referencia a aspectos vinculados con los fundamentos teóricos y metodológicos acerca de la orientación profesional pedagógica como premisa del modo de actuación creativo de estos profesionales.
Palabras clave:
Creatividad, modo de actuación creativo, orientación profesional pedagógica, primera infancia.
ABSTRACT
Early childhood has great significance, because it is at this stage that the general premises of the development of the personality of the individual are created. For your attention you need a professional with an appropriate orientation towards the profession that stands out for its creativity, so that they can direct the educational process in these ages of 0-6 years. In the present work, reference is made to aspects related to the theoretical and methodological foundations of pedagogical professional orientation and the creative activity of early childhood professionals.Keywords:
Mode of creative action, pedagogical professional orientation, early childhood.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





