Celebration as an instrument of art pedagogy

Resumen

The article analyzes the statistical data of the Population Division of the UN, a member of the Global Migration Group, on the ratio of the number of migrants and the total population on a global scale, as well as the number and proportion of immigrants in gender and geographic contexts, a review of scientific foreign and domestic literature, which reflects the assessments of researchers about the features of horizontal movements in recent decades. The empirical study made it possible to draw a conclusion about the ambivalent response of the residents of the host country to the volumes of migration flows, and the strategies of migrants. The author substantiates that multiple scaling of the probability of the conflict component in the socio-cultural interaction of the host party and arriving representatives of a foreign cultural environment requires a comprehensive implementation of programs for mutual adaptation of the above-named entities, agreed by government agencies and non-profit organizations as parity partners.

Keywords:

Art pedagogy, upbringing, moral and aesthetic upbringing, spontaneity.

 

RESUMEN

El artículo analiza los datos estadísticos de la División de Población de la ONU, miembro del Grupo de Migración Global, sobre la relación entre el número de migrantes y la población total a escala global, así como el número y proporción de inmigrantes en género. y contextos geográficos, una revisión de la literatura científica extranjera y nacional, que refleja las valoraciones de los investigadores sobre las características de los movimientos horizontales en las últimas décadas. El estudio empírico permitió extraer una conclusión acerca de la respuesta ambivalente de los residentes del país receptor ante los volúmenes de los flujos migratorios, y las estrategias de los migrantes. El autor fundamenta que la escala múltiple de la probabilidad del componente de conflicto en la interacción sociocultural de la parte anfitriona y los representantes que llegan de un entorno cultural extranjero requiere una implementación integral de programas para la adaptación mutua de las entidades mencionadas anteriormente, acordadas por el gobierno. agencias y organizaciones sin fines de lucro como socios paritarios.

Palabras clave:

Pedagogía del arte, formación, formación moral y estética, espontaneidad.

Publicado
2022-07-21
Cómo citar
Kamenets, A., Gribkova, G., Umerkaeva, S., Smirnova, I., Zavarina, S., & Anufrieva, N. (2022). Celebration as an instrument of art pedagogy. Revista Conrado, 18(87), 390-397. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/2541

##plugins.generic.recommendByAuthor.heading##