Las tecnologías informáticas y clases virtuales.
Abstract
Desde el descubrimiento de las ondas electromagnéticas, las tecnologías informáticas irrumpieron en las comunicaciones del hombre con sus cambios progresivos a través de la humanidad. Este artículo tiene como objetivo mostrar cómo estas tecnologías han desarrollado actualmente un nuevo tipo o forma de enseñanza a través de las clases virtuales. En la investigación se hizo una reseña de las ventajas y desventajas. Así como el perfeccionamiento a que deben someterse las actividades del proceso docente educativo para satisfacer las demandas de los estudiantes y sus necesidades utilizando dichas tecnologías. Se emplearon los siguientes métodos teóricos: analítico-sintético, inductivo-deductivo e histórico-lógico, para abordar el problema que cada vez es más amplio en su campo de acción. Se realizó un análisis de aquellos aspectos cualitativos más importantes del proceso enseñanza aprendizaje incorporado a los nuevos métodos y exigencias de las llamadas clases virtuales. Se logró establecer la importancia de este tipo de enseñanza para los tiempos actuales, donde las tecnologías de la información adquieren gran aplicación.
Palabras clave:
Procesos, Tecnología, Clases virtuales, Ondas electromagnéticas.
ABSTRACT
Since the discovery of electromagnetic waves, computer technologies have disrupted man's communications with their progressive changes throughout humanity. This article aims to show how these technologies have currently developed a new type or form of teaching through virtual classes. In the investigation, an overview of the advantages and disadvantages was made. As well as the improvement to which the activities of the educational teaching process must be submitted to satisfy the demands of the students and their needs using said technologies. The following theoretical methods were used: analytical-synthetic, inductive-deductive and historical-logical, to address the problem that is increasingly broader in its field of action. An analysis of the most important qualitative aspects of the teaching-learning process incorporated into the new methods and demands of the so-called virtual classes was carried out. It was possible to establish the importance of this type of teaching for current times, where information technologies acquire great application.Keywords:
Processes, Technology, Virtual classes, Electromagnetic waves.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Editorial Universo Sur

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





