Development of information culture, self-education, and improved level of knowledge in students as factors in the competitiveness of a future specialist

Autores/as

Resumen

The paper is devoted to the importance of developing the information culture, self-education, and knowledge of students as factors in the competitiveness of future economists. The development of information culture is noted to be a significant characteristic of a future specialist in the economic sector. The authors explore the overall level of students’ satisfaction with the teaching of economic disciplines and identify the main problems, advantages, and needs in the development of their information culture. The current state and specifics of the development of information culture in economics students are analyzed. The paper reports the results of a student survey detecting the problems and needs experienced by students in the development of their information culture. The analysis of responses suggests that the development of information culture, self-education, and knowledge of economics students is a purposeful activity taking place not only in the study of specialized professional software in informatics courses but also in the use of general-purpose software as part of other disciplines.

Keywords:

Information culture; logical culture; competitive specialist; software; economics students.

 RESUMEN

El trabajo está dedicado a la importancia de desarrollar la cultura de la información, la autoformación y el conocimiento de los estudiantes como factores de competitividad de los futuros economistas. El desarrollo de la cultura de la información se destaca como una característica importante de un futuro especialista en el sector económico. Los autores exploran el nivel general de satisfacción de los estudiantes con la enseñanza de disciplinas económicas e identifican los principales problemas, ventajas y necesidades en el desarrollo de su cultura de la información. Se analiza el estado actual y las especificidades del desarrollo de la cultura de la información en los estudiantes de economía. El trabajo reporta los resultados de una encuesta estudiantil detectando los problemas y necesidades que experimentan los estudiantes en el desarrollo de su cultura de la información. El análisis de las respuestas sugiere que el desarrollo de la cultura de la información, la autoeducación y el conocimiento de los estudiantes de economía es una actividad útil que se lleva a cabo no solo en el estudio de software profesional especializado en cursos de informática, sino también en el uso de software de propósito general como parte de otras disciplinas.

Palabras clave:

Cultura de la información; cultura lógica; especialista competitivo; software; estudiantes de economia.

Descargas

Publicado

2023-05-05

Cómo citar

Aleksandrova, I., Nurutdinova, A., Malukina, G., Kladieva, O., Zolotova, Y., & Zhuchkov, V. (2023). Development of information culture, self-education, and improved level of knowledge in students as factors in the competitiveness of a future specialist. Revista Conrado, 19(92), 106–112. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/3088