Impact of educational games in the learning process on the development of students' professional and economic competence

Autores/as

Resumen

The paper presents a method of organizing and conducting educational games for students in non-economic specialties. The purpose of the study is to organize the educational process by implementing the practice-oriented and personality approaches. The authors employ a combined methodological approach that uses the methods of active and interactive interaction and roleplay modeling. As a result, the authors develop an educational game scenario that imitates the ecosystem of the market economy. The study concludes that the implementation of projects realizes a practice-oriented approach to learning and provides a strong meta-disciplinary connection between the disciplines of the educational program. Training with the proposed game scenario demonstrates that this approach to learning awakens students’ interest in academic disciplines or professional activities, which ensures the development of a high-class specialist with the necessary competencies.

Keywords:

Pedagogical technologies, education, professional competencies, educational process, quality of education.

 RESUMEN

El artículo presenta un método de organización y realización de juegos educativos para estudiantes de especialidades no económicas. El propósito del estudio es organizar el proceso educativo mediante la implementación de los enfoques orientados a la práctica y de la personalidad. Los autores emplean un enfoque metodológico combinado que utiliza los métodos de interacción activa e interactiva y el modelado de juegos de rol. Como resultado, los autores desarrollan un escenario de juego educativo que imita el ecosistema de la economía de mercado. El estudio concluye que la implementación de proyectos realiza un enfoque de aprendizaje orientado a la práctica y proporciona una fuerte conexión metadisciplinaria entre las disciplinas del programa educativo. El entrenamiento con el escenario de juego propuesto demuestra que este enfoque de aprendizaje despierta el interés de los estudiantes por disciplinas académicas o actividades profesionales, lo que asegura el desarrollo de un especialista de alto nivel con las competencias necesarias.

Palabras clave:

Tecnologías pedagógicas, educación, competencias profesionales, proceso educativo, calidad de la educación.

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Publicado

2023-06-12

Cómo citar

Gorlova, O., Laamarti, Y., & Butyrin, A. (2023). Impact of educational games in the learning process on the development of students’ professional and economic competence. Revista Conrado, 19(S1), 166–170. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/3115