La enseñanza de la literatura en la formación inicial universitaria
Abstract
La enseñanza de la Literatura en la formación inicial universitaria mantiene, salvo raras excepciones, un carácter preferentemente expositivo, sin embargo, la realidad impone el empleo de otras vías que faciliten el intercambio activo y participativo del estudiante. En un mundo donde son evidentes la globalización, el impacto de las tecnologías de la información y la comunicación, la administración del conocimiento y la necesidad de patrocinar y gestionar la diversidad, hay que guiar a los estudiantes universitarios en su formación inicial a leer, de una forma, donde el conocimiento no esté reñido con el placer del texto de determinada especialidad, sino sea una lectura de información, de disfrute, de diversión y de conocimiento.
Palabras clave:
Literatura, formación inicial universitaria, conocimiento.
ABSTRACT
The teaching of Literature in the university initial training process poses, with very few exceptions, a dominantly expository character. However, every-day practice and experience impose the use of new ways in order to facilitate student's more active and participative exchange. In a world where globalization, the impact of information and communication technologies, the administration of knowledge and the need to sponsor and promote diversity programs are so evident aspects, university students must be guided in their initial training process to read in such a way that reading for knowledge does not antagonize with the pleasure of reading any type of text. Reading should become an activity of enlightening, enjoyment, fun, and knowledge acquisition.Keywords:
Literature, university initial training process, knowledge.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





