Propuesta de estrategia pedagógica para la educación de jóvenes ecuatorianos en sexualidad responsable
Abstract
La investigación que se presenta es resultado de un proyecto de investigación donde se aporta una estrategia pedagógico-comunitaria para la educación de la sexualidad responsable de las/los jóvenes ecuatorianos, concebida desde la determinación de las necesidades y las potencialidades a partir de la aplicación de un diagnóstico contextualizado y profundo. El objetivo planteado es proponer una estrategia pedagógica para la educación en sexualidad responsable que sea flexible, facilite la implicación de los miembros de la familia y los agentes y actores comunitarios y propicie un proceso educativo factible y pertinente.
Palabras clave:
Educación, sexualidad, responsable, familia y comunidad.
ABSTRACT
The research presented here is the result of a research project that provides a pedagogical-community strategy for responsible sexuality education for young Ecuadorians, conceived from the determination of needs and potentialities from the application of a contextualized and in-depth diagnosis. The objective is to propose a pedagogical strategy for responsible sexuality education that is flexible, facilitates the involvement of family members and community agents and actors, and promotes a feasible and relevant educational process.Keywords:
Education, sexuality, responsible, family and communityDownloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





