Las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones. Su importancia y utilización en la Carrera Marxismo-Leninismo e Historia
Abstract
El artículo recoge elementos teóricos acerca de las definiciones de tecnología y Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC). Aborda con un comportamiento de las categorías general y particular la importancia de las TIC en el proceso de enseñanza-aprendizaje de los estudiantes de la carrera Marxismo-Leninismo e Historia en las diferentes asignaturas del currículo. Se analiza la necesidad en la utilización de las TIC a partir del encargo social de la educación en una sociedad socialista como la nuestra, por lo que se parte de postulados políticos en relación a este tema que defiende la sociedad cubana actual.
Palabras clave:
Tecnologías de la Información y las Comunicaciones, proceso de enseñanza-aprendizaje.
ABSTRACT
The article includes theoretical elements on definitions of technology and technologies of communications and information (ICT). It approaches with a behavior of general and particular categories the importance of ICT in the Marxism Leninism and History Majoring at different subjects of the curriculum. The need of using ICT is analyzed, based on social requirements, in a socialist society as ours, so they are part of the political postulates related to this issue which defends the currents Cuban society.
Keywords:
Information Technologies and Communications, process of teaching-learning.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





