Rol de la Tecnología Educativa en la formación del psicopedagogo
Abstract
Las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC) han llegado a ser uno de los pilares básicos de la sociedad y hoy es necesario proporcionar al ciudadano una educación que tenga que cuenta esta realidad. Sus posibilidades educativas han de ser consideradas en dos aspectos: su conocimiento y su uso. Es así que, en la formación del psicopedagogo cubano, es una prioridad la inserción, como medio de enseñanza, de la Tecnología Educativa donde convergen la computadora, el video, la televisión y otras.
Palabras clave:
Tecnologías de la Información y las Comunicaciones, Tecnología Educativa, medios de enseñanza.
ABSTRACT
Information and Communication Technologies (ICT) have become one of the basic pillars of society and today it is necessary to provide citizens with an education that has this reality in mind. Their educational possibilities have to be considered in two aspects: their knowledge and their use. Thus, in the formation of the Cuban psycho-pedagogue, a priority is the insertion, as a teaching medium, of Educational Technology where the computer, video, television and others converge.
Keywords: Information and Communication Technologies, Educational Technology, teaching aids.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





