La bioseguridad en Estomatología dada en conferencia, experiencia en el cambio de categoría docente

Authors

  • Dra. Yolanda Montes de Oca Rosell

Abstract

El profesional de la Enseñanza Superior requiere una sistemática superación didáctica, pedagógica y científica, condición indispensable para perfeccionar el trabajo docente-metodológico en aras de direccionar científicamente el proceso enseñanza aprendizaje. El presente trabajo refiere el ejercicio de cambio de Categoría Docente para Profesor Asistente, en la asignatura: Introducción a la Clínica Estomatológica. La conferencia precisa en su concepción y estructura organizativo-metodológica, el tratamiento de los elementos didácticos y pedagógicos en los distintos momentos: introducción, desarrollo y conclusiones.

Palabras clave:

Formas de organización, clase, conferencia.

 

ABSTRACT

Higher Education Professional requires a systematic didactic, pedagogical and scientific upgrade, essencial condition to improve the teaching-methodological work to scientifically direct the teaching-learning process, as one of the aims of the Didactics and Pedagogy Posgraduated Course “sponsored by the University of Pedagogical Sciences “Conrado Benítez” in Cienfuegos; The following exercise was presented as final evaluation of this course and for a change of rank to Assistant professor. This activity was carried out at the Medical Sciences University, specialty Integrated Odontology, second course. Subject: Introduction to Odontology Practice. It was about biosecurity and the sterility department. The lecture sets the treatment of the didactic and pedagogical features at the different moments: introduction, development and conclusions, as well as the dynamics of the components of the teaching-learning process.

Keywords:

Form organization, class, conference.

Published

2013-12-20

How to Cite

Montes de Oca Rosell, D. Y. (2013). La bioseguridad en Estomatología dada en conferencia, experiencia en el cambio de categoría docente. Revista Conrado, 9(42). Retrieved from https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/71