El liderazgo educativo de la Universidad de Guayaquil
Abstract
El progreso de la educación, está en función de la capacidad docente, la infraestructura adecuada, el material pedagógico ofrecido, pero en especial interés, el nivel y tipo de liderazgo de los administradores de los centros de estudio. Por ello se hace una revisión literaria del estilo correcto de liderazgo de los directores y rectores que debe ser considerados para que en los casos de que ellos no los posean, puedan ser inculcados en diferentes formas. El estilo transaccional aparece como el más conveniente en el caso presentado y se establece una evaluación anual a cargo del gobierno ecuatoriano con el Ministerio de Educación en esta área donde establece la compensación o regulación según la calificación obtenida.
Palabras clave:
Liderazgo, estilos de liderazgo educativo, liderazgo educativo.
ABSTRACT
The progress of education is based on the teaching capacity, the adequate infrastructure, the pedagogical material offered, but especially the level and the type of leadership of the administrators of the study centers. Therefore, a literary review is made of the correct style of leadership of the directors and rectors that should be considered so that in cases where they do not possess them, they can be inculcated in different ways. The transactional style appears as the most convenient in the case presented and an annual evaluation is established by the Ecuadorian government with the Ministry of Education in this area where it establishes compensation or regulation according to the grade obtained.
Keywords:
Leadership, styles of educational leadership, educational leadership.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





