Los valores ambientales en la actuación organizacional educativa y empresarial conjunta
Abstract
El enfoque ecosistémico ha tenido escaso uso en la educación superior, al menos existen pocas experiencias de referencia. Puede formar parte del contenido de guías didácticas, así constituirían un recurso novedoso analítico y reflexivo dentro de programas educativos y proyectos empresariales e implica, además, la búsqueda de canales para fomentar la comunicación conjunta ante las problemáticas ambientales. Asimismo, ofrecer una imbricación estratégica de carácter empresarial-educativa a partir de acciones concretas, entre ellas, el desarrollo colaborativo del capital intangible y la introducción del concepto de resiliencia, cuyo fin es formar en ambas organizaciones la capacidad de identificar los desafíos ambientales y asegurar la continuidad en la calidad de los bienes y servicios. Utilizamos métodos teóricos como el histórico lógico y el analítico sintético y del nivel empírico el análisis de documentos.
Palabras clave:
Gestión de la información ecológica, estrategia pedagógica, formación.
ABSTRACT
The ecosystem approach has had a little use in higher education, at least there are few reference experiences. It can be part of the content of didactic guides, thus they would constitute a novel analytical and reflective resource within educational programs and business projects and also implies the search of channels to encourage joint communication in the face of environmental problems. Likewise, offer a strategic imbrication of entrepreneurial-educational character from concrete actions, among them, the collaborative development of intangible capital and the introduction of the concept of resilience, whose aim is to form in both organizations, the capacity to identify environmental challenges and ensure the continuity in the quality of goods and services. We use theoretical methods such as the historical logic and the synthetic analytical and from the empirical level the analysis of documents.Keywords:
Management of ecological information, pedagogical strategy, training.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





