El juego como recurso didáctico en el aprendizaje de la Lengua Española
Abstract
El aprender constituye uno de los cuatro pilares en los que se sustenta la educación del nuevo milenio; en virtud de lo antes planteado, se insiste en la necesidad de lograr un proceso de enseñanza aprendizaje desarrollador. ¿Y, por qué no enseñar y aprender la Lengua Española con la utilización del juego? A continuación, se ofrecen algunos fundamentos y consideraciones para la utilización del él como recurso didáctico en el aprendizaje de la asignatura antes mencionada. La efectividad de la propuesta se comprobó mediante la aplicación del procedimiento de implementación en la práctica, lo cual demostró que es pertinente en las condiciones de enseñanza - aprendizaje de la Educación Primaria.
Palabras clave:
Lengua Española, juego, recurso didáctico.
ABSTRACT
Learning is one of the four pillars on which the education of the new millennium is based; By virtue of the above, insists on the need to achieve a Teaching Learning Learning Process. And, why not teach and learn the Spanish language with the use of the game? Below are some basics and considerations for the use of it as a didactic resource in the learning of the subject mentioned above. The effectiveness of the proposal was verified through the application of the implementation procedure in practice, which proved to be relevant in the teaching - learning conditions of Primary Education.Keywords:
Spanish language, game, didactic resource.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The publishing house “Universo Sur”, of the University of Cienfuegos, publishes the content of the Conrado Journal under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 International License.
© The contents of this publication may be reproduced and shared, in part or in whole, for non-commercial purposes, provided that it is reproduced verbatim and the source is acknowledged.





