Evaluation of the training impact of educational research: a management proposal

Resumen

Evaluating the training impact of educational research is still a process insufficiently approached both from the theoretical and practical point of view. This implies the need to systematize new management ways that allow to corroborate its effects on educational excellence. The objective of this work is to critically analyze some theoretical-methodological assumptions that favor the evaluation management of training impact of scientific-educational results and their behavior at the Universidad de Oriente. Cuba. A strategy for management evaluation is proposed as an alternative to systematize it in the pedagogical practice.

Keywords:

Evaluation, training impact, management, educational research, strategy, scientific-educational results.

 

RESUMEN

Evaluar el impacto formativo de las investigaciones educativas aún resulta un proceso insuficientemente abordado desde lo teórico-práctico, lo que demanda le necesidad de sistematizar nuevas formas de gestión que permitan constatar sus efectos para el logro de la excelencia educativa. El objetivo de este trabajo es analizar críticamente algunos presupuestos teórico-metodológicos que favorecen la gestión evaluativa del impacto formativo de los resultados científico-educacionales y su comportamiento en la Universidad de Oriente. Cuba. Se propone una estrategia para su gestión evaluativa, como alternativa para su sistematización en la práctica pedagógica.

Palabras clave:

Evaluación, impacto formativo, gestión, investigaciones educativas, estrategia, resultados científico-educacionales.

Publicado
2021-04-13
Cómo citar
Tardo Fernández, Y., & Escalona Falcón, C. A. (2021). Evaluation of the training impact of educational research: a management proposal. Revista Conrado, 17(79), 41-48. Recuperado a partir de https://conrado.ucf.edu.cu/index.php/conrado/article/view/1693